שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

העולם סביבכם מלא באנשים שצריכים ללמוד. נערים ונערות במערכת החינוך, וגם עובדים במגזר הציבורי והעסקי שמקבלים הכשרות מקצועיות. למידה היום חייבת להתבצע בשילוב כלים דיגיטליים כדי להיות אפקטיבית ומעניינת. לכן הקריה האקדמית אונו החליטה להיות הראשונה בישראל להציע תואר ראשון בחינוך וחברה שישלב התמחות בפיתוח למידה והדרכה בשילוב דיגיטל.
לא רק למורים – מדובר בתואר מבוקש היוצא מגבולות הגזרה החינוכית ומכין אתכם לתפקידי מפתח בארגונים, ברשויות מקומיות, במשרדי ממשלה ובכל ארגון, המבקש לצרף לשורותיו יועצי ומנהלי הדרכה בעלי מומחיות בדיגיטל - מהמקצועות המבוקשים ביותר בהווה ובעתיד. מתאים גם למי שרוצה לעבוד בהיי-טק מבלי להיות מתכנת או איש טכנולוגיה. השכר הממוצע של מפתח הדרכה בעולם העיסקי הוא 15,000 ש"ח לחודש.
הכנה לשוק העבודה – לצד תואר אקדמי מבוקש, בתכנית הלימודים ניתן דגש רב לניסיון מעשי בשטח. במסגרת המסלול, ישנה התמחות בארגונים מובילים במשק הישראלי, שם תתנסו בביצוע פרויקטים, הדרכה ולמידה מעשית ופיתוח כלים ארגוניים, שיסייעו לכם בהשקת או בקידום הקריירה החינוכית והעסקית.

תוכנית הלימודים

כל ארגון נדרש להדריך את אנשיו באינספור נושאים מגוונים כגון:

כיצד לתת שירות, כיצד למכור, כיצד להתנהל בזהירות מפני תקיפות סייבר, איך להקפיד על מניעת הטרדות בעבודה, הדרכה ללקוח כיצד להשתמש במוצר ועוד ועוד.

התכנית כוללת התמחות בטכנולוגיות למידה מתקדמות והכל בהנחיית המומחים הטובים בישראל.

התכנית אינה דורשת ידע מוקדם ומציעה גישה חינוכית-הדרכתית כיצד לפתח פתרונות הדרכה תוך שימוש במגוון כלים טכנולוגים קיימים וכיצד להנחות את אנשי הטכנולוגיה והגרפיקה לייצר את ההדרכה האפקטיבית ביותר.

לצפייה בסרטון הסבר קצר לחצו כאן

תעודות שתקבלו בסיום התואר:

  1. תואר ראשון בחינוך וחברה .B.A
  2. תעודת “מומחה ללמידה והדרכה מרחוק”
  3. תעודת “מעצב סביבות למידה דיגיטליות”

 

לצפייה בנושאי הלימוד לחצו כאן

 

מהן היכולות שארכוש במהלך ההתמחות?

  • כיצד ניגשים לפיתוח הדרכה בכל נושא שהוא?
  • מהם הדרכים האפקטיביות ביותר להעברת מידע ושיהיה בעל ערך.
  • כיצד להפוך נהר של אינפורמציה למידע ממוקד שייזכר.
  • היכרות מעמיקה עם עקרונות עיצוב סביבות למידה מתקדמות.
  • שימוש בכלים דיגיטליים ובטכנולוגיות חדשניות של הוראה והדרכה.
  • היכרות עם עולם המחשבים והתכנות (לא נדרש ידע טכנולוגי מוקדם).
  • רכישת כלים בסיסיים לשימוש בטכניקות גרפיות-ויזואליות להעברת מסרים.
  • היכרות עם עולם המולטימדיה האינטראקטיבית ועיצוב חווית משתמש בהקשרים של למידה והדרכה.
  • הובלת תהליכי הטמעת טכנולוגיות בעולמות חינוכיים ועסקיים.


למה זה חשוב?
תחום ההדרכה והלמידה באמצעות דיגיטל הוא אחד הכלים המשמעותיים להצלחת ארגונים בעולם החינוכי והעסקי החדש. החיבור של העובד לארגון, יכולתו לשמור על פיתוח מקצועי ואישי
ברמה גבוהה ומעורבות עובדים – הם תנאים נדרשים, על מנת לייעל את ביצועי הארגון והעובד. היום, כמעט לכל ארגון בינוני וגדול יש חטיבת למידה והדרכה ועל מנת להתקדם בשוק העבודה המקצועי, יש להתמחות בעולם טכנולוגיות הלמידה.

בעידן העבודה העכשווי, היום יותר מתמיד חיוני לייצר חוויית עובד ושיתוף ידע, תוך כדי הגדרת יעדים, כלי ניהול ומדידה ארגונים ואישיים. תחום פיתוח למידה והדרכה מתפתח באופן מואץ. מפתחי למידה, יועצי הדרכה ומנהלי פיתוח הדרכה הפכו לפונקציה מרכזית בחברות ובארגונים, במגזר העסקי ובמגזר הציבורי כאחד.

גם לאלה שרוצים להשתלב בעולם החינוך יהיה יתרון משמעותי בתור בוגרי ההתמחות. שילוב כלים דיגיטליים בחינוך והוראה נדרש וחיוני בעידן הנוכחי.

מסלול הלימודים מקנה מיומנויות מתקדמות של פיתוח תוצרי למידה עבור חברות וארגונים, מודלים לפיתוח הדרכה, פתרונות למידה אפקטיביים ותפישות למידה חדשנות ומעודכנות.

 

מבין נושאי הלימוד
שנה א
מבוא לטכנולוגיות למידה

עיצוב הוראה והדרכה בשילוב כלים דיגיטליים (Instructional Design)
סוגיות יסוד בטכנולוגיות חינוכיות והדרכתיות
מבוא לסוציולוגיה
חינוך בלתי פורמלי
מבוא לפסיכולוגיה
נרטיב ככלי חינוכי -סדנא ליווי אינטגרטיבי
ילדים ונוער בסיכון
אדם עם מוגבלויות במעגל החיים
אסטרטגיות למידה
סטטיסטיקה תיאורית ומחקר כמותי
יזמות חינוכית חברתית
רב תרבותיות
אנגלית (שיבוץ לפי רמה)

שנה ב’
טכנולוגיות חדשניות (New Media)
טכנולוגיות חינוכיות במערכות חינוך (Educational Technology)
עקרונות ההוראה וההדרכה מרחוק
טכנולוגיות הדרכתיות בארגונים (Computer-Based Training)
חשיבה מיחשובית (Computatioal Thinking)
אוריינות חזותית ויישומה ללמידה (Visual Communication & Literacy)
פסיכולוגיה התפתחותית
אמנות ככלי חינוכי התערבותי
גישות ותהליכים קבוצתיים
אוריינות מחקרית- שיטות איכותניות
אנגלית (שיבוץ לפי רמה)
התנסות מעשית, סדנאות, סיורים

שנה ג’
הובלת תהליכי הטמעת טכנולוגיות חינוכיות והדרכתיות חדשניות
עיצוב למידה דיגיטלית אוניברסלית (UDL)
ממשק משתמש (UI)
פסיכופתולוגיה
מדעי המוח (Neuro-Science)
יישום למידה משולבת תקשוב
הערכת הישגים בסביבות דיגיטליות (Learning Analytics & Big Data)
הדרכת הורים
CBT
הכנה לקריירה
סמינר מעשי, התנסות מעשית, סיורים

*תוכנית לימודים לדוגמא והיא נתונה לשינויים

מיומנויות ואופציות קריירה שיהיו לך בסיום התואר

מיומנויות:

  • בניית מערך הדרכה בשילוב כלים דיגיטליים
  • תכנון מערך שיעור בשילוב טכנולוגיות למידה
  • יצור מצגת אפקטיבית לצרכי הוראה והדרכה
  • בניית לומדה ללימוד ואימון עצמי
  • ידעו לשלב מישחוק בהוראה ובהדרכה
  • כיצד ניגשים לפיתוח הדרכה בכל נושא שהוא?
  • מהם הדרכים האפקטיביות ביותר להעברת מידע ושיהיה בעל ערך.
  • כיצד להפוך נהר של אינפורמציה למידע ממוקד שייזכר.
  • היכרות מעמיקה עם עקרונות עיצוב סביבות למידה מתקדמות.
  • שימוש בכלים דיגיטליים ובטכנולוגיות חדשניות של הוראה והדרכה.
  • היכרות עם עולם המחשבים והתכנות (לא נדרש ידע טכנולוגי מוקדם).
  • רכישת כלים בסיסיים לשימוש בטכניקות גרפיות-ויזואליות להעברת מסרים.
  • היכרות עם עולם המולטימדיה האינטראקטיבית ועיצוב חווית משתמש בהקשרים של למידה והדרכה.
  • הובלת תהליכי הטמעת טכנולוגיות בעולמות חינוכיים ועסקיים.

 

אופציות:

  • רכזי למידה דיגיטלית בבתי ספר ובפנימיות לנוער
  • אחראים על הנגשת העולם הדיגיטלי לאוכלוסיות מיוחדות (בתי אבות, מרכזי נוער בסיכון, חינוך לבעלי צרכים מיוחדים ועוד)
  • מטמיעי תקשוב ותומכי למידה בבתי ספר
  • מפתחי יחידות למידה דיגיטליות במתנ״סים
  • מפתחי שיעורים מקוונים בארגוני חינוך (משרד החינוך, אגפי חינוך ברשויות מקומיות, בתי ספר ועוד)
  • מפתחי קורסים וסדנאות משולבים בכלים דיגיטליים להכשרת עובדים במגזר הפרטי והציבורי.
  • מתכנני לומדות להכשרת עובדים במגזר הפרטי והציבורי.
  • מומחי פיתוח סביבות הדרכת לקוחות על שימוש במוצרים ושירותים של החברה
  • מפתחי קורסים מקוונים בחברות פיתוח והדרכה
ראש התכנית לפיתוח למידה והדרכה דיגיטליים
ד"ר דובי וייס
אנחנו חיים בעידן המידע. מי שיכשיר את עצמו להעביר מידע לאחרים בצורה אפקטיבית יהפוך לבעל-מקצוע משמעותי ומתוגמל בעולמות העבודה.

חשוב שתדעו

רון בטאט
"הקריה האקדמית אונו נותנת לי את הכלים והמיומנויות הדרושים להיות מפתח למידה והדרכה. אני מרגיש שהתואר נותן לי את המקום להתבטא, ללמוד ולהבין בצורה הטובה ביותר את הנלמד. השיעורים מאוד מעשיים ומעניינים, הסגל מאוד תומך ויש הרגשה של אוזן קשבת אמיתית!"
סתיו קהא
"תואר ראשון זה החלטה של ממש, שלוש שנים של למידה ועשייה מקצועית. יחד עם זאת, אני שמחה שבחרתי בקריה האקדמית אונו, יש למי לפנות בכל בעיה ותמיד יש מענה. סגל המרצים מקצועיים, סבלניים ותומכים! והכי חשוב שאני אצא עם תעודות מקצועיות וניסיון בתחום פיתוח ההדרכה ולמידה בדיגיטל."
הילי רוזנטל
"ההחלטה ללמוד בקריה האקדמית אונו, ובפרט הבחירה במסלול פיתוח ההדרכה בשילוב דיגיטל קרתה בתקופה מבולבלת שלי כמשוחררת טרייה מהצבא. למרות זאת, אני מרגישה כי ההחלטה הזו התבררה כהכי נכונה עבורי. סגל המרצים תומך, ענייני, מאתגר וגורם לי להכיר את עולם החינוך ובעיקר מצליח ללמד איך לשלב בכל תחומי החיים את מקצוע ההדרכה שקרוב לליבי מאז שאני קטנה."

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה בעמידה באחד מהתנאים הבאים:

  • ממוצע בגרות בציון של 85 ומעלה, או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.
  • תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר.
  • 18 נ”ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים)
  • תעודת הנדסאי/ת

קבלה משוקללת:

  • מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 80-84 או פסיכומטרי 520 ובגרות מלאה.
  • מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
  • בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.

תכנית אפיק מעבר לאקדמיה – לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).

למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

דברים נוספים שכדאי לדעת

דוגמאות למסגרות בהן תתקיים התנסות מעשית:
מחלקת הדרכה של בנק
מחלקת הדרכה של חברת הייטק
מחלקת הדרכה של משרד ממשלתי
מחלקת הדרכה של המשטרה
בית-ספר בתור רכז תקשוב שמדריך מורים
מתנ״ס בתור רכז תקשוב שמלווה מדריכים
במחלקת חינוך של רשות מקומית

בראש ההתמחות עומד ד״ר דובי וייס, מהמומחים המובילים בישראל בתחום טכנולוגיות למידה מתקדמות ומהיזמים הראשונים בישראל בתחום ההדרכה הדיגיטלית. ד״ר וייס הוא המייסד הפדגוגי של סביבת הלמידה הדיגיטלית ״עת הדעת״, זוכה פרס ראש הממשלה ליזמות ולחדשנות. בנוסף, ד״ר וייס נבחר לאחד מ-50 האנשים המשפיעים ביותר על החינוך בישראל.

 

  • ההתמחות לפיתוח למידה והדרכה בשילוב דיגיטל אושרה על ידי המל״ג כהתמחות בטכנולוגיות למידה.

 

לשמיעת פודקאסט מרתק על מסלול הלימודים:

https://www.youtube.com/watch?v=kvyu90nF1Sc

 

מידע נוסף על המסלול בפוסטר אינטראקטיבי חדשני:

לחצו כאן

רוצה לדעת עוד?