שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
ללמוד מהמרצים המומחים בתחום ומחוברים לשטח, בראשם ד"ר כרמלה איגל
סטודנטים במרכז הסימולציות
אפשרות להוספת תעודת אבחון דידקטי ו או הוראה מותאמת
סטודנטים בכיתה
אפשרות להרחבת תעודת ההוראה לחינוך מיוחד - במהלך הלימודים או בסיומם

תכנית הלימודים

ההרשמה לסמסטר אביב 2025 החלה!

למי זה מתאים?

אם הצבת לעצמך מטרה ללמוד ולהתפתח בעולם החינוך, לרכוש כלים ומיומנויות חדשות בהוראה, ותחום החינוך המיוחד קרוב לליבך – תואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד הוא המסלול עבורך.

מערכת החינוך עוברת בשנים האחרונות תהליך, במסגרתו ילדים עם צרכים מיוחדים משולבים במסגרות החינוך הרגילות.

כתוצאה מכך, בתי הספר זקוקים יותר ויותר למורות המתמחות בחינוך מיוחד, ואף מבקשים לגייס לשורותיהם רכזי ורכזות שילוב, על מנת להבטיח שילוב מוצלח של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

בוגרי תואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד מובילים ומלווים את שילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך, ופועלים לאפשר לכל תלמיד חוויית הצלחה.

תואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד מקנה ידע עדכני, ופיתוח ראייה מקיפה של התלמיד וצרכיו, החל מאופי הלקות, רמה לימודית, צרכים רגשיים וחברתיים ועד להבנת הרקע המשפחתי.

בנוסף, רוכשים הסטודנטים כלים לליוויי והדרכה של תלמידים עם צרכים מיוחדים והוריהם בשילובם במסגרת החינוכית ובקהילה, לצד הפעלת תוכניות מיוחדות לתלמידים עם צרכים מיוחדים.

תוכנית הלימודים מלווים מרצים מובילים, המומחים בתחום החינוך המיוחד.

מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.

במסגרת שיתוף פעולה עם אגודת ניצן, מוצעים לסטודנטים ולסטודנטיות גם מסלולי תעודה כחלק מתכנית הלימודים: מורה מומחה להוראה מותאמת, מאבחן דידקטי, אימון וליווי הורים לילדים עם מוגבלויות. 

בין נושאי הלימוד:

  • התקשרות במשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים – גישות לעבודה עם הורים
  • מעורבות הצוות הרב תחומי בשילובו של בעל הצרכים המיוחדים
  • אוטיזם – גישות קוגניטיביות התנהגותיות (CBT) והיבטים תקשורתיים
  • זיכרון למידה ושפה
  • ביבליותרפיה ככלי להתמודדות עם בעיות וקונפליקטים
  • היבטים שפתיים וחשיבתיים בתוכנית התערבות לקויי שפה, דיבור, שמיעה ותקשורת ועוד.

ראיונות בוגרים/ות

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

מהן המיומנויות שארכוש במהלך הלימודים?

  • ניהול כיתה בה משולבים תלמידים עם צרכים מיוחדים 
  • ניהול צוותים רב מקצועיים הפועלים יחד בתהליך השילוב
  • הדרכת הורים
  • בניית תוכנית לימודים אישית לתלמיד
  • בניית מערך תמיכה לשילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרת החינוכית

באילו תפקידים אפשר להשתלב?

  • מורה מומחה בחינוך מיוחד
  • רכז/ת שילוב בבית הספר
  • מנהל/ת מתי”א (מרכז תמיכה יישובי)
ראש ההתמחות
ד
ד"ר כרמלה איגל
היום אנחנו עדים להתפתחות מאוד גדולה בכל תחום החינוך, התלמידים שלנו כולם חשופים למקורות מידע והתפקיד של המחנך הולך ומתמקד בהתמחות, יצירת סקרנות, מוטיבציות, יצירת שיח שמעורר חשיבה ביקורתית
סטודנטית בתואר
מורן בן תורה
הלימודים במכללה ברמה גבוהה מאוד ממיטב המרצים שכולם כאחד לב ענק . אנושייות הקשבה והכלה נר לרגלם . בגלל הזום את המכללה פחות מכירים אבל למרות המסך הקר מצליחים להרגיש חמימות ויחס אישי
נאדין טליה לוגאסי
נאדין טליה לוגאסי
בוגרת
"אם יש משהו שבלט יותר מהכל בתקופה זו של הלימודים הוא התמיכה שקיבלנו כולנו מסגל המרצים. המרצים דאגו שלא נתבלבל בדרך וציידו אותנו בכּלים ובסטנדרטים הכי גבוהים לעבור כל מכשול."
רוית ירקוני
רוית ירקוני
בוגרת
"למדתי דרך חדשה "הצניעות שבמומחיות". זכיתי להיות עוד חלק מסטודנטים שהעשירו את הידע, למדו להסתכל אחרת, לשנות הרגלים, להבין שמילים בונות מציאות ושאין גבול למה שאפשר לעשות."

חשוב שתדעו

יום לימודים מרוכז בשבוע, במתכונת היברידית
מרכז סימולציות שמדמה מצבים שונים ומאפשר התנסות בעבודת השטח
ההתמחות מעצימה ומכינה את הבוגרות.ים שלנו לפעול במערכת חינוך מורכבת העוברת שינויים מבניים מהותיים בעקבות חוק החינוך המיוחד וחוק השילוב.
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות
השפעה משמעותית: המורה הופכת לדמות מפתח בתהליך השילוב ובבניית מערכות תמיכה עבור תלמידים ומשפחותיהם, ובכלל זה הקניה ומומחיות בטיפול באוכלוסיות עם בעיות קומורבידיות.

מה נדרש כדי להתקבל

תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד כוללים:

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

רוצה לדעת עוד?