שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
ללמוד מהמרצים המובילים בתחום ובראשם ד"ר כרמלה איגל, המחוברת באופן ישיר לעשייה המקצועית.
סטודנטים במרכז הסימולציות
תעודת יועץ.ת קריירה ושילוב אנשים עם מוגבלות, עם אפשרות להוספת תעודת אבחון דידקטי ו/או הוראה מותאמת, וכן אפשרות להרחבת תעודת ההוראה לחינוך מיוחד.
ילד וילדה עם מורה
השפעה משמעותית: להיות דמות מפתח בתהליך השילוב ובבניית מערכות תמיכה עבור תלמידים ומשפחותיהם, ובכלל זה הקניה ומומחיות בטיפול באוכלוסיות עם בעיות קומורבידיות.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור נובמבר 2025 בעיצומה!

למי זה מתאים?

אם הצבת לעצמך מטרה ללמוד ולהתפתח בעולם החינוך, לרכוש כלים ומיומנויות חדשות בהוראה, ותחום החינוך המיוחד קרוב לליבך – תואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד הוא המסלול עבורך.

מערכת החינוך עוברת בשנים האחרונות תהליך, במסגרתו ילדים עם צרכים מיוחדים משולבים במסגרות החינוך הרגילות. כתוצאה מכך, בתי הספר זקוקים יותר ויותר למורות המתמחות בחינוך מיוחד, ואף מבקשים לגייס לשורותיהם רכזי ורכזות שילוב, על מנת להבטיח שילוב מוצלח של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

בוגרי תואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד מובילים ומלווים את שילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך, ופועלים לאפשר לכל תלמיד חוויית הצלחה. תואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד מקנה ידע עדכני, ופיתוח ראייה מקיפה של התלמיד וצרכיו, החל מאופי הלקות, רמה לימודית, צרכים רגשיים וחברתיים ועד להבנת הרקע המשפחתי. בנוסף, רוכשים הסטודנטים כלים לליוויי והדרכה של תלמידים עם צרכים מיוחדים והוריהם בשילובם במסגרת החינוכית ובקהילה, לצד הפעלת תוכניות מיוחדות לתלמידים עם צרכים מיוחדים.

תוכנית הלימודים מלווים מרצים מובילים, המומחים בתחום החינוך המיוחד.

מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.

אפשרות לבחירת תעודה מקצועית נחוצה, המאפשרת אופק תעסוקתי נוסף במערכת החינוך ומחוצה לה:

  • תעודת יועץ.ת קריירה ושילוב של אנשים עם מוגבלות –  שילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה הוא חוק כמו גם צורך חברתי וכלכלי חיוני, המעצים את המגוון התעסוקתי ומחזק את החוסן הכלכלי. עם זאת, הדרך לשילוב מוצלח מציבה אתגרים ייחודיים הן לעובדים והן למעסיקים, כולל חסמים פיזיים, סטיגמות והתאמות בסביבת העבודה. יועצי הקריירה ממלאים תפקיד קריטי בגישור בין הצדדים, תוך ליווי מקצועי והקניית כלים להצלחה. הקורס יתמקד בפיתוח הבנה מעמיקה, מיומנויות ייעוץ והיכרות עם מערך התמיכה הקיים.
  • תעודת אבחון דידקטי ו/או הוראה מותאמת – במסגרת הלימודים ילמדו הסטודנטיות והסטודנטים לזהות את הקשיים והחוזקות של הלומד, כדי להתאים עבורו אסטרטגיות הוראה אישיות. הוראה מותאמת מתבססת על תוצאות האבחון, ומאפשרת למידה אפקטיבית יותר בהתאם לצרכים הייחודיים של כל תלמיד.
  • אפשרות להרחבת תעודת ההוראה לחינוך מיוחד

 

ייחודי בקריה האקדמית אונו: מרכז סימולציה עם שחקנים מקצועיים, שנועדו להכשיר את הסטודנטים והסטודנטיות באופן יישומי להתמודדות בעבודת השטח. 

 

בין נושאי הלימוד:

  • התקשרות במשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים – גישות לעבודה עם הורים
  • מעורבות הצוות הרב תחומי בשילובו של בעל הצרכים המיוחדים
  • אוטיזם – גישות קוגניטיביות התנהגותיות (CBT) והיבטים תקשורתיים
  • זיכרון למידה ושפה
  • ביבליותרפיה ככלי להתמודדות עם בעיות וקונפליקטים
  • היבטים שפתיים וחשיבתיים בתוכנית התערבות לקויי שפה, דיבור, שמיעה ותקשורת ועוד.

ראיונות בוגרים/ות

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

מהן המיומנויות שארכוש במהלך הלימודים?

  • ניהול כיתה בה משולבים תלמידים עם צרכים מיוחדים 
  • ניהול צוותים רב מקצועיים הפועלים יחד בתהליך השילוב
  • הדרכת הורים
  • בניית תוכנית לימודים אישית לתלמיד
  • בניית מערך תמיכה לשילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרת החינוכית
  • פיתוח ראייה מערכתית והבנה מעמיקה של עולם העבודה עבור אנשים עם מוגבלויות.
  • הכרת הגופים והמסגרות הפועלים לקידום שילוב תעסוקתי – כולל גופים ממשלתיים, ארגוני מגזר שלישי, עמותות ומעסיקים.
  • פיתוח מיומנויות וכלים מעשיים לייעוץ תעסוקתי מותאם לאנשים עם מוגבלויות ולמעסיקים.

באילו תפקידים אפשר להשתלב?

  • מורה מומחה בחינוך מיוחד
  • רכז/ת שילוב בבית הספר
  • מנהל/ת מתי"א (מרכז תמיכה יישובי)
  • מכוני אבחון ומסגרות פרטיות
  • גופים ממשלתיים וציבוריים
  • עמותות וארגוני מגזר שלישי
  • חברות עסקיות הפועלות לשילוב עובדים עם מוגבלויות
  • יועצי קריירה ייעודיים פרילנסרים
ראש ההתמחות
ד
ד"ר כרמלה איגל
היום אנחנו עדים להתפתחות מאוד גדולה בכל תחום החינוך, התלמידים שלנו כולם חשופים למקורות מידע והתפקיד של המחנך הולך ומתמקד בהתמחות, יצירת סקרנות, מוטיבציות, יצירת שיח שמעורר חשיבה ביקורתית
סטודנטית בתואר
מורן בן תורה
הלימודים במכללה ברמה גבוהה מאוד ממיטב המרצים שכולם כאחד לב ענק . אנושייות הקשבה והכלה נר לרגלם . בגלל הזום את המכללה פחות מכירים אבל למרות המסך הקר מצליחים להרגיש חמימות ויחס אישי
נאדין טליה לוגאסי
נאדין טליה לוגאסי
בוגרת
"אם יש משהו שבלט יותר מהכל בתקופה זו של הלימודים הוא התמיכה שקיבלנו כולנו מסגל המרצים. המרצים דאגו שלא נתבלבל בדרך וציידו אותנו בכּלים ובסטנדרטים הכי גבוהים לעבור כל מכשול."
רוית ירקוני
רוית ירקוני
בוגרת
"למדתי דרך חדשה "הצניעות שבמומחיות". זכיתי להיות עוד חלק מסטודנטים שהעשירו את הידע, למדו להסתכל אחרת, לשנות הרגלים, להבין שמילים בונות מציאות ושאין גבול למה שאפשר לעשות."

חשוב שתדעו

יום לימודים מרוכז בשבוע, במתכונת היברידית
מרכז סימולציות שמדמה מצבים שונים ומאפשר התנסות בעבודת השטח
ההתמחות מעצימה ומכינה את הבוגרות.ים שלנו לפעול במערכת חינוך מורכבת העוברת שינויים מבניים מהותיים בעקבות חוק החינוך המיוחד וחוק השילוב.
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות
השפעה משמעותית: המורה הופכת לדמות מפתח בתהליך השילוב ובבניית מערכות תמיכה עבור תלמידים ומשפחותיהם, ובכלל זה הקניה ומומחיות בטיפול באוכלוסיות עם בעיות קומורבידיות.

ימי לימוד ומיקום

ההרשמה למחזור נובמבר 2025 בעיצומה!

מה נדרש כדי להתקבל

תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד כוללים:

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

רוצה לדעת עוד?