התכנית מחקר משפטי השוואתי  – Comparative Legal Research Programהפקולטה למשפטים הקריה האקדמית אונו בראשות דר שלומית יניסקי רביד.

התכנית הוקמה מתוך תפיסה לפיה הבנת העולם המשפטי מחייבת את פריצת גבולות המשפט המקומי והכרות עם שיטות משפט אחרות. התכנית מקדמת פרויקטים ושיתופי פעולה באמצעותם יכולים הסטודנטים  ואנשי הסגל של הקריה האקדמית אונו ללמוד ולבצע מחקר במקומות שונים בחול תוך התמקדות במשפט השוואתי. התכנית הוקמה על ידידרשלומית יניסקי רביד, לאור מחקר השוואתי רחב ממדים שבצעה במסגרת עבודת הדוקטורט שלה, שהראה כיצד שיטות משפט שונות הובילו לפתרונות סותרים באותה סוגיהדרשלומית יניסקי רביד עומדת בראש התכנית, חוקרת וחברת סגל מהפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו.

במסגרת התכנית  נוצרו מספר שיתופי פעולה, ביניהם:

1. שיתוף פעולה עם המכון השוויצרי למשפט השוואתי   The Swiss Institute of Comparative Law.   מכון זה הוא אחד הגדולים והיוקרתיים באירופה בתחום המחקר המשפטי ההשוואתי. המכון שייך לממשלת שוויץ ומתארחים בו באופן שוטף גדולי החוקרים בעולם המשפטי. המכון חתם עם הקריה האקדמית אונו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו מתארחים במכון בלוזן על בסיס קבוע מרצים, חברי סגל וסטודנטים חוקרים מהקריה האקדמית אונו. שיתוף הפעולה הוא הדדי. מנהלים וחוקרים מהמכון מבקרים על בסיס קבוע בקריה האקדמית אונו במהלך השנה ומרצים בתחום התמחותם. ראש התכנית דריניסקי רביד זכתה במלגת המכון למחקר לשנת 2006 ושהתה במכון בלוזן במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר 2007 

2. שיתוף פעולה עם ארגון הקניין הרוחני העולמי בג’נבה שוויץ WIPO GENEVA. במסגרת שיתוף פעולה עם WIPO משולבים מרצים מומחים מ- WIPO בקורסי הקניין הרוחני של הפקולטה למשפטים לקראת תואר ראשון. המרצים מגיעים משוויץ ומעבירים הרצאות בקורסים השונים. משלחות של סטודנטים משתתפות בסמינרים בשוויץ בתחום הקניין הרוחני. משלחת של 18 סטודנטים ומרצים השתתפה לאחרונה בסמינר שאורגן בג’נבה יחד עם סטודנטים ממקומות שונים בעולם. בנוסף, הקריה האקדמית אונו מארגנת כנסים בין לאומיים משותפים. ב- 4-5/7/2007 נערך בקריה האקדמית אונו כנס בשיתוף WIPO GENEVA ורשות הפטנטים בנושא הצטרפות ישראל לפרוטוקול מדריד (אמנה בתחום סמני מסחר). נציגים משוויץ הגיעו והרצו בכנס. בכנס השתתפו 210 עו”ד בתחום הקניין הרוחני.ב – 24-25/10/11 נערך בקריה כנס כנס בינלאומי יוקרתי וייחודי מסוגו בנושאים הגנה על ידע מסורתיTraditional Knowledge ונגישות של מדינות מתפתחות לתרופות. אשר אורגן ע”י ארגון הקניין הרוחני העולמי, המרכז למחקר משפטי השוואתי ובתמיכת משרד החוץ – שגרירות ישראל לארגונים.

3. שיתוף פעולה עם ארגון העבודה העולמי בג’נבה שוויץ International Labour Organization. האמנות אשר אומצו על ידי ה-ILO הן בעלות מעמד של “תקני עבודה בינלאומיים”. אמנות בינלאומיות אלו מהוות אחד מהמקורות לחקיקת העבודה בישראל. במסגרת שילוב הפעולה עם ה- ILOיצאו משלחות של סטודנטים מקריה האקדמית אונו לסמינרים בינלאומיים ייחודיים המועברים ע”י המרצים הטובים בתחום של הארגון ומתמקדים בתחום יחסי עבודה בהיבט הבינלאומי אשר לו השפעה על חקיקת העבודה בישראל ובמדינות אחרות בעולם.

4. שיתוף פעולה עם אוניברסיטת פורדהם במנהטן ניו יורק, ארה”ב FORDHAM LAW SCHOOL NY, USA. במסגרתו מתקיימים סמינרים לסטודנטים ועורכי דין מהעולם כולו. עד כה התקיימו שני סמינרים מוצלחים המשלבים הרצאות מהטובים בתחום המשפט בארצות הברית בנוסף המשתתפים זכו לביקורים בפירמות המובילות ביותר בתפוח הגדול ולהסברים מהטובים בתחום על ההיבט הפרקטי של מקצוע עריכת הדין בניו יורק.

פעילויות התכנית

סימני מסחר

היבטים מסחריים ומשפטיים

Trademarks Strategies Marketing and Legal Challenges

ההרצאה במסגרת שיתוף פעולה עם

ארגון הקניין הרוחני העולמי בג’נבה החשוב ביותר בתחומו בעולם WIPO GENEVA

מרצה:

Mr. Denis Cohen, מומחה בתחום סימני מסחר בינלאומיים 
WIPOACADEMY (ההרצאה באנגלית)

 

דברי פתיחה: עו”ד שלומית יניסקי רביד,

ראש המרכז למחקר משפטי השוואתי, הפקולטה למשפטים הקריה האקדמית אונו

ההרצאה תתקיים ביום ב’ 5/5/2008 בין השעות 18:30-20:00

באולם 6א קומה א’ בקמפוס אור יהודה, רחוב יהדות קנדה 31

ההרצאה ללא תשלום אך מותנית בהרשמה אצל ג’ודי ארד מנהלת קשרי חו”ל  בטלפון 03-5311977
או במייל  judy@ono.ac.il

בתאריכים 24-25 לאוקטובר 2011 אירחה הקריה האקדמית אונו כנס בינלאומי יוקרתי וייחודי מסוגו בנושאים: הגנה על ידע מסורתי Traditional Knowledge ונגישות של מדינות מתפתחות לתרופות. הכנס אורגן על ידי ארגון הקניין הרוחני העולמי (World Intellectual Property Organization-WIPO  (סוכנות של האו”ם ואחת מזרועות הביצוע החשובות של האו”ם המכתיבה את סדר היום בשיח הבינלאומי בנושא) המרכז למחקר משפטי השוואתי, הקריה האקדמית אונו ובתמיכת משרד החוץ – שגרירות ישראל לארגונים. מצורפות מצגות של הדוברים העיקריים בכנס.

 

להלן המצגות מהכנס:

 

 

מערכת סימני מסחר החדשה

להורדת המצגת – לחצו כאן

The Madrid Protocol & “Trademark Potential” of State Actors.

להורדת המצגת – לחצו כאן

MADRID AGREEMENT AND PROTOCOL CONCERNING THE
INTERNATIONAL REGISTRATION OF MARKS

להורדת המצגת – לחצו כאן

הגנה מקומית או הגנה באמצעות רישום בינ”ל

להורדת המצגת – לחצו כאן

THE MADRID SYSTEM FOR THE INTERNATIONAL REGISTRATION OF MARKS: OBJECTIVES AND BASIC FEATURES

להורדת המצגת – לחצו כאן

THE MADRID SYSTEM FOR THE INTERNATIONAL REGISTRATION OF  MARKS

להורדת המצגת – לחצו כאן

רישום סימן מסחר בינלאומי לעומת רישום ברמה הלאומית – ההיבט הפרקטי

להורדת המצגת – לחצו כאן

רשימת דוברים

להורדת המצגת – לחצו כאן

הגנה ורישום בינ”ל
על סימני מסחר.
ד”ר יואב מזא”ה

להורדת המצגת – לחצו כאן

תקנות – נורית עז

להורדת המצגת – לחצו כאן

החתימה הדיגיטאלית.
רן הראל, קומסיין

להורדת המצגת – לחצו כאן

תיקוני חקיקה לקראת הצטרפות מדינת ישראל לפרוטוקול

להורדת המצגת – לחצו כאן

חומר עזר:

 

על סמני מסחר מאת עו”ד ז’קלין ברכה והגב’ נורית מעוז

 

קטגוריות סיווג וינה

 

טופס בקשה חדש לרישום סימן מסחר
 

חוק לתיקון פקודת סימני מסחר (תיקון מס. 5 6.8.03 חוברת רשומות 1902).

נוסח תיקון מס. 6 שפורסם ברשומות


 

 הצטרפות ישראל לפרוטוקול מדריד – היבטים שונים

 

 

לי מאור, יועמ”ש מחלקת PCTוראש הדסק הישראלי בארגוןWIPO  

 

לקראת סוף שנת 2007, עתידה מדינת ישראל לאמץ באופן רשמי את פרוטוקול מדריד- אמנה העוסקת ברישום בינלאומי של סימני מסחר. הדבר מהווה מפנה דרך לאופן בו יכלו להגן עד היום, חברות ויחידים, על סימני המסחר שלהם ועתיד, על- פי הערכות גסות, לחסוך לחברות ישראליות10 מליון שקלים בשנה ויותר.

 

לרישום סימן מסחר חשיבות עצומה שעה שמדובר במיתוג (branding של מוצרים). סימן מסחר הוא סמל בו משתמשים חברה או אדם פרטי לצורכי מכירות. סמל זה יכול להיות שם המוצר, הלוגו לצידו ועוד. שימוש בסימן על ידי גוף שאינו מורשה עשוי להיות מנוגד להסדרים שבפקודת סימני המסחר ולגרור צווי מניעה ופיצויים גבוהים במיוחד. הגבלת השימוש בסימן המסחר נועדה לאפשר למוכרים וליצרנים לבנות לעצמם מוניטין, להבדיל את עצמם ממתחריהם ועל ידי כך לקדם את שיווק מוצריהם. מובן כי הגבלת השימוש משרתת גם את הצרכנים ומונעת את הטעייתם על ידי שימוש בשם דומה למוצר המקורי.

להגנת סימן מסחר תחולה טריטוריאלית מוגבלת אך תוקפה אינו מוגבל בזמן, כל עוד נעשה שימוש בסימן הרשום.

עם השנים התבררה חשיבותו הכלכלית של המותג המוגן על ידי סימן מסחרי והוא התפשט מענף מוצרי הצריכה בייצור המוני לכל ענפי הכלכלה, כמעט. ברשימת המותגים המובילים בעולם של השבועון Business Week, מופיעים מותגים בתחומים מגוונים כמו מחשוב (חומרה, תכנה ואינטרנט), אלקטרוניקה, מכוניות, ריהוט, בנקאות, תעופה, תקשורת, בידור ועוד.

רק לאחרונה דן בית המשפט המחוזי במחוז הצפוני של קליפורניה בתיק שמנהלת חברת American Blinds, הספקית הגדולה ביותר בארה”ב למוצרי טקסטיל, כנגד חברת גוגל העולמית בטענה כי גוגל מנצלת סימני מסחר כשהיא מאפשרת למתחרים של בעלי הסימן לקנות פרסומות שמופיעות בעת ביצוע חיפוש אינטרנטי אודות מידע על עסקו של בעל הסימן.

 

מספר טעמים לחשיבות הרישום של סימן מסחר. ראשית, הדבר תורם לוודאות כי השם המסחרי בו נעשה שימוש, אינו מפר סימן מסחר רשום של אחרים, ובכך עשוי למנוע השקעה עצומה בקידום ומיתוג שם מסחרי שלא יהיה ניתן בסופו של דבר להשתמש בו. הדבר כמובן גם יבטיח המנעות מהליכים משפטיים יקרים. רישום סימן מסחר גם עשוי למנוע מאחרים מלנצל את המוניטין וההשקעות של בעל הסימן.

 

רישום סימן מסחר בישראל נעשה באמצעות רשם סימני המסחר, ד”ר מאיר נועם, היושב בראש רשות הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר. נכון להיום, לא ניתן לרכוש הגנה בינלאומית על סימן מסחרי דרך רישום הסימן בישראל. רישום סימן מסחר בישראל אינו מקנה אלא הגנה טריטוריאלית כך שיש לבצע רישום בודד בכל מדינה בה מבקשים להגן על הסימן. לאור העלות הגבוהה והמורכבות הגדולה שבהגנה על סימן מסחר בכל מדינה ומדינה, עשרות אלפי מותגים משווקים כיום בחו”ל על ידי חברות ישראליות, מבלי שנרשמו לגביהם סימני מסחר ועלולים להיות חשופים לתביעות משפטיות.

 

פרוטוקול מדריד, אליו עתידה להצטרף בקרוב מדינת ישראל, הינו אמנה בינ”ל משנת 1996. הפרוטוקול מנוהל במסגרת “הסדר מדריד” הכולל גם את הסכם מדריד משנת 1891, ע”י הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO), שהינו סוכנות של האו”ם. האמנה מאגדת למעלה מ- 70 מדינות (ארה”ב הצטרפה לפרוטוקול מדריד בנובמבר 2003. הקהילה האירופאית, הצהירה על כוונתה להצטרף להסדר מדריד, ומתנהלים מגעים לכך, עם הארגון העולמי לקניין רוחני). ההכרה בחשיבות הגלובלית של רישום זכויות בקניין רוחני ובייחוד בכל הנוגע לסימני מסחר קיימת זה מכבר במדינות האיחור האירופי. החל מאפריל 1996, האיחוד האירופאי יישם מנגנון לרישום סימן מסחר שמאפשר למבקשי סימני מסחר להגיש בקשה אחת בלבד לכל המדינות באיחוד (כיום 25 מדינות). הגוף אשר קולט את הבקשות לסימני מסחר באירופה הוא המשרד להרמוניזציה בשוק המקומי (OHIM). מנגנון הרישום המוסדר בפרוטוקול מדריד הינו מרחיק לכת עוד יותר בכך שהוא מאפשר למבקשי סימן מסחר לרשום את סימנם בכל המדינות החברות בו זמנית על ידי בקשה אחת ותשלום אחד לכל המדינות. מדובר בהליך פשוט ונוח כאשר זמן ההמתנה עד לרישום או מתן הסתייגות לרישום מוגבל לשמונה עשר חודשים. לאחר 18 חודשים, אם טרם נתקבלה תשובה מאת המשרד בו נתבקש הרישום, יירשם הסימן. הדבר מסעיר עוד יותר שעה שמדובר בניהול פשוט להפליא של הסימן לאחר הרישום שעה ששינויים לאחר הרישום כמו למשל שינוי בשמו או בכתובתו של הבעלים של הסימן המסחרי או חידוש הסימן יוכלו להעשות באופן מרוכז לכל המדינות המיועדות על ידי הליך אחד. דבר הפותר את ההזקקות להליך מורכב וארוך של תיקון מדינתי.

 

כחלק מן ההכנות שביצעה מדינת ישראל בשנים האחרונות לשם אימוץ הוראות פרוטוקול מדריד, תוקנו פקודת סימני מסחר והתקנות המופעלות מכוחה. כך, בתחילת 2007, נכנסו לתוקף תקנות אשר יאפשרו, עם אימוץ הפרוטוקול, להגיש באמצעות רשם סימני המסחר הישראלי, בקשה לרישום סימן מסחר במדינה או במדינות אחרות, החברות באמנה. לפרוצדורה זו יתרון בולט, באשר ניתן באמצעותה להגיש בקשה לרישום סימן מסחר בו זמנית במספר רב של מדינות. בנוסף, מחלקת סימני מסחר שברשות הפטנטים, תשיק בקרוב מערכת מחשוב שתאפשר הגשת בקשות דיגיטליות וניהול כלל תיק סימן המסחר באופן שכזה.

לפי עיקרון ההדדיות המתבקש מהצטרופותה של ישראל לפרוטוקול, ישמש משרד סימני המסחר הישראלי לא רק כמשרד “בית” עבור מבקשים ישראליים אלא גם ככתובת לקבלת בקשות בינלאומית לרישום סימני מסחר ה”מייעדות” את ישראל, כלומר תושבי או חברות חוץ יוכלו להגיש בקשות במדינות שונות, כאשר ישראל הינה מדינת יעד.דבר אשר אף הוא, עתיד להרחיבאת הפעילות המשקית.

 

אין ספק בחשיבות העצומה וביתרון הגדול שניתן למבקשים ישראליים עם הצטרפות מדינת ישראל לפרוטוקול. הקניין הרוחני מוכר כיום ככלי עזר חיוני בשיקולי המדיניות העסקית של כל חברה. זאת בעקבות תהליכי הגלובאליזציה, חשיפת החברות הישראליות לתחרות וההתמודדות של החברות הישראליות בשווקים הזרים. האמנות השונות העוסקות בקניין רוחני ומנוהלות על ידי ארגון WIPO, חיוניות להגנה הגלובלית על זכויות בקניין רוחני ומאפשרות הגנה במספר רב של מדינות בו זמנית ובעלות נמוכה יחסית לדרך ההגנה המסורתית המדינתית על-פי אמנת פריז שכן, אין עוד צורך להיזקק לעורכי דין זרים במדינות בהן מתבקשת ההגנה.

 

בהקשר זה יש להזכיר כי החל משנת 1996 מדינת ישראל חברה באמנה בינלאומית בדבר הגשת בקשות בינלאומיות לרישום פטנטים, ה- PCT. לאור ההצלחה האדירה לה זכתה אמנת ה- PCTבישראל כאשר כיום ניצבת ישראל באחד המקומות הראשונים בעולם במספר הגשות לפטנט דרך האמנה (מקום רביעי ביחס לאוכלוסיה ומקום 15 במספרים מוחלטים), יש רק לצפות שגם עתידו של פרוטוקול מדריד יהיה דומה.

לראשונה ארח ארגון העבודה הבינלאומי של האו”ם סטודנטים מישראל.

ד”ר עוזר כרמי ועו”ד שלומית יניסקי רביד, התלוו לסטודנטים למשפטים ולמנהל עסקים לסמינר ייחודי שנערך בז’נבה, בשיתוף עם המרכז למחקר משפטי השוואתי. 

במסגרת הסמינר קיימו הסטודנטים פגישות עם שגריר ישראל בשווייץ, מר איציק לבנון והשתתפו בהרצאות.

בנוסף השתתפו הסטודנטים לסיורים במשרדי האו”ם בז’נבה, ב- “קרין”- מאיץ החלקיקים הגדול בעולם, ובעיר ניון. המסע הסתיים בשיט לצרפת לעיירה הציורית איוואר.

 

המשלחת כללה בעלי תפקידים בכירים לצד סטודנטים צעירים, 15 סטודנטים למשפטים, 5 למנהל עסקים, בהם נציגי מסלול רו”ח, ראש מועצת כפר ורדים, 3 נציגים מהמגזר הערבי ונציגי העדה האתיופית

שיתוף פעולה עם אוניברסיטת פורדהאם, מנהטן

שיתוף פעולה חדש בין אוניברסיטת פורדהאם למכון שלום למחקר השוואתי, הקריה האקדמית אונו, בראשות ד”ר שלומית יניסקי-רביד.

שיתוף הפעולה פותח אפשרויות חדשות וייחודיות ללימוד בבית הספר המוביל למשפטים של אוניברסיטת פורדהאם, במרכז מנהטן, יחד עם הסטודנטים למשפטים באוניברסיטה, באווירה של מצוינות אקדמית ובתכנית לימודים עם יחס אישי וחם.

התכניות מוצעות בעלויות מיוחדות ופתוחות הן לבוגרים והן לסטודנטים של הקריה האקדמית אונו לתואר ראשון ושני במשפטים.

תוכניות מוצעות

  • Fordham Law LEI
    תוכנית שאורכה סמסטר אחד – אוגוסט 2017 עד דצמבר 2017 או ינואר 2018 עד מאי 2018.
    התכנים בה:
    לימוד שיטת המשפט האמריקאית, עקרונות ויסודות של משפט אמריקאי, החוקה, דינים והלכות, לצד פיתוח האנגלית המשפטית והכתיבה המשפטית (כגון עבודה עם חוזים).
    עלות התכנית לסטודנטים בקריה האקדמית אונו בלבד 4,000$
    (לנרשמים עד 19.9.2017).
    לפרטים נוספים על התוכנית – לחצו כאן.

  • Fordham Law Winter Institute
    תכנית שאורכה 9 ימים, בתאריכים 3.1.2018 – 11.1.2018
    התכנים בה:
    התוכנית הינה חלק מתוכנית לימודי המשפטים ומתבצעת יחד עם סטודנטים למשפטים באוניברסיטת פורדהאם. התוכנית מתמקדת בשיטת המשפט האמריקאית.
    עלות התכנית לסטודנטים בקריה האקדמית אונו בלבד 1,500$
    (לנרשמים עד .201715.8).

    לפרטים נוספים על התוכנית – לחצו כאן.
  • תוכנית התואר השני באוניברסיטת פורדהאם, מנהטן.
    תוכנית שאורכה שני סמסטרים, תחילת התוכנית אוגוסט 2017  או ינואר 2018.
    התוכנית פתוחה גם לסטודנטים של תואר ראשון וניתן ללמוד באופן חלקי או מלא. 
    לפרטים נוספים על תוכנית התואר השני – לחצו כאן.

על התוכניות

  • מדובר בהזדמנות לחוות את הלימודים בארה”ב במוסד מוביל, ללמוד עם מיטב המרצים, תוך הקפדה על רמה אקדמית גבוהה, לצד אווירה מקבלת ותומכת ובשילוב מפגש עם סטודנטים למשפטים
  • התוכניות מזכות בתעודה.
  • קיימת אופציה לקבלת נקודות זכות אקדמיות.

הרשמה

  • לאחר אישור הקריה האקדמית אונו, פונים לאוניברסיטת פורדהאם.

  • מגורים וטיסות מוסדרים בנפרד על ידי המשתתפים.

  • לתוכנית Fordham Law LEI שאורכת סמסטר – תבחן הזכאות למגורים במעונות הסטודנטים.

​לידיעון התוכניות באנגלית – לחצו כאן.

להרשמה ופרטים נוספים:

שלחו קורות חיים לגב’ ג’ודי ארד במייל judy@ono.ac.il 
ולד”ר שלומית יניסקי-רביד במייל sravid@ono.ac.il.

משלחות

סטודנטים למשפטים ולמינהל עסקים השתתפו בסמינר בינלאומי במכון למשפט השוואתי באוניברסיטת לוזאן-  Institute of Comparative Law, בשיתוף הקריה האקדמית אונו ואוניברסיטאות אירופאיות מובילות. 

בראש המשלחת עמדה עו”ד שלומית יניסקי רביד, ראש המרכז למחקר השוואתי, הקריה האקדמית אונו.

 

הסמינר עסק בהיבטים המשפטיים הרבים של עסקים, השקעות וסחר במדינות שונות בעולם, ביניהן סין, סקנדינביה, גרמניה וארה”ב. הרצאות דנו בהשקעות במקרקעין, חוזים בינלאומיים וקניין רוחני.

 

בין המשתתפים היו מומחים אירופאים וכן מרצים מהקריה האקדמית אונו, בינהם: ד”ר גבי הלוי, שהרצה על היבטים השוואתיים פליליים ואף נתן מבוא למשפט אירופאי. עו”ד יניסקי רביד הרצתה על השונות המשפטית בדיני הקניין הרוחני בין אירופה לארה”ב מנקודת מבט של המשקיע הגלובלי.  

 

בסמינר השתתפו חברי משלחת סטודנטים למשפטים ולמנהל עסקים מטעם המרכז למחקר השוואתי, הקריה האקדמית אונו, לצד סטודנטים ממדינות שונות באירופה ובאסיה.  המשלחת מנתה כ- 17 חברים, מהם 13 סטודנטים למשפטים ו- 4 בוגרים של הקריה האקדמית אונו, ביניהם: סגן נשיא דיזנהויז ישראל, נציגת המגזר האתיופי, משתתפות מהמסלול החרדי ומסלול הרב רייס, נציגים מהמגזר הערבי וסטודנטים מצטיינים.

 

לדברי עו”ד יניסקי רביד, בוגרי הקריה האקדמית אונו בלטו בדיונים, תרמו להצלחת הסמינר וזכו לתגובות אוהדות מהאירופאים. בנוסף חברי המשלחת נטלו חלק  בסיורים בשווייץ ביקרו בטירת מונטריי, בפסטיבל הג’אז, שטו באגם והתארחו בוועד האולימפי לקראת האולימפיאדה בסין.

משלחת של הקריה האקדמית אונו, בראשות ד”ר שלומית יניסקי רביד, ראש המרכז למחקר משפטי השוואתי, חזרה מסמינר ייחודי בארגון העבודה העולמי ה- ILO, בז’נבה, שווייץ.

במסגרת הסמינר השתתפו הסטודנטים בהרצאות וסיורים לימודיים וקיימו פגישות עם שגריר ישראל בשוויץ, מר אילן אלגר, האחראי בין היתר, על הקשר עם ארגוני האו”ם. המשלחת ביקרה בניסוי האטומי הגדול בעולם בסרן שבז’נבה שם סיירו במעמקי האדמה שם ערכו פיצוץ אטומי מדומה והפליגה לעיירה הקסומה, אייואר, שבצרפת שם סיירו באזורים היסטוריים בהם מלחמות עקובות מדם בין דתות הסתיימו בדו קיום.

המשלחת כללה בעלי תפקידים בכירים לצד סטודנטים צעירים, נציג ההסתדרות בארגון העבודה הבינ”ל, מר קארה, חברת מועצת גבעת זאב, עו”ד המתמחים בדיני עבודה, סטודנטים למשפטים ומנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ביניהם נציגי המגזר הערבי והעדה הדרוזית וסטודנטים מאוניברסיטת שרברוק בקנדה.

26 ביולי, 2009

משלחת של סטודנטים למשפטים השתתפה בסמינר בארגון הקניין הרוחני העולמי שהתקיים החודש בז’נבה שבשווייץ. המשלחת נסעה במסגרת פעילות המרכז למחקר משפטי השוואתי שבראשו עומדת ד”ר שלומית יניסקי-רביד, אל הסמינר הגיעו כ- 400 משתתפים מרחבי העולם. הסמינר עסק בפיתוח טכנולוגיות ירוקות, ועסק בשאלות כיצד יש להתמודד עם שינויים של מזג אויר, טכנולוגיות מזהמות ובעיות בריאות והאם צריך להגן על אלו מבחינת קניין רוחני. בנוסף סיירו הסטודנטים בבנין הצלב האדום בז’נבה, ונפגשו עם נציגי מחלקות שונות ב- WIPO. לסיום הפליגו לעיירה הקסומה איוואר שבצרפת ולמדו כיצד מלחמות עקובות מדם בין דתות הסתיימו בדו קיום.

בדצמבר 2016, יצאה מהקריה האקדמית אונו, משלחת בת 24 משתתפים, לסמינר בינלאומי בשוויץ. המשלחת שכללה, סטודנטים ובוגרים בעלי הישגים בולטים (אקדמית, עסקית וחברתית), יהודים, ערבים ונוצרים, יצאה מטעם מרכז שלום למחקר משפטי השוואתי, בהנהלת ד”ר שלומית יניסקי רביד.

הסמינר הבינלאומי בשוויץ עסק בהתפתחויות אחרונות בקניין רוחני בינלאומי בארגון הבינלאומי לקניין רוחניWIPO  (בג’נבה) ובדת ומדינה: סממני דת במרחב הציבורי – בין בורקיני לביקיני (במכון השוויצרי למשפט השוואתי באוניברסיטת לוזן).

רוצים להמשיך ולקרוא על ההסמינר הבינלאומי בשוויץ – לחצו כאן. 

משלחת הקריה האקדמית אונו לסמינר WIPO – דצמבר 2016 משלחת הקריה האקדמית אונו לסמינר WIPO – דצמבר 2016

משלחת של סטודנטים מקריה האקדמית אונו השתתפו בסמינר באוניברסיטת פורדהם, הפקולטה למשפטים במנהטן ניו יורק. הסטודנטים זכו להשתתף בסמינר ייחודי יוקרתי המשלב מפגש סטודנטים ועורכי דין מכל העולם כולו. הסמינר התקיים במסגרת פעילות המרכז למחקר השוואתי משפטי שבראשו עומדת ד”ר שלומית יניסקי רביד. בהמלך הסמינט פרופסור טוני פיין, עוזרת הדיקן למשפטים באוניברסיטת פורדהם, הפליאה ללמד על החוקה האמריקאית, ששורדת מאז 1870, תוך סקירת התפתחות הפסיקה עם השנים, בסוגיות הנוגעות לזכויות אדם, בעתירות שרק באמריקה יכולים……הסטודנטים זכו לביקורים מזמיני פנים בפירמות המובילות אשר במנהטן, ניו יורק, ולטעום מהיוקרה שאופפת את מקצוע עריכת הדין ולשמוע על הפרקטיקה מהטובים בתחום.

כנסים וארועים

מרץ 2017