העמוד נטען, אנא המתן...

loading icon
תכנית לימודים וימי לימוד
תכנית לימודים וימי לימוד

תכנית לימודים וימי לימוד

תכנית הלימודים לתואר ראשון בהפרעות בתקשורת (.B.A), משלבת הקניית ידע אקדמי רחב והתנסות קלינית. ההתנסות הקלינית במהלך הלימודים היא בת כ- 1,000 שעות אקדמיות. התנסות זו מאפשרת חשיפה לשיטות העבודה המתקדמות ביותר בתחום, שמשמשות את מוסדות הטיפול והשיקום המובילים בארץ.

לימודי הפרעות בתקשורת – מה לומדים?

שנה א' כוללת בעיקר לימודי יסוד, כגון אנטומיה, פיזיולוגיה, אנגלית, סטטיסטיקה, מחשבים, שיטות מחקר ומבוא לפסיכולוגיה. בנוסף, בשנה א' נערכות תצפיות על התפתחות תקינה של ילדים בגילאי 0-6 שנים. תצפיות אלו הן בסיס הכרחי להתנסות הקלינית בשנים המתקדמות יותר.

 

שנים ב'-ד' כוללות לימודים מתקדמים יותר בתחומים שנלמדים בשנה א' וכן קורסים מגוונים בתחומי הליבה של מקצוע קלינאי התקשורת: התפתחות שפה תקינה, הפרעות שפה אצל ילדים, הפרעות היגוי, הפרעות שפה נרכשות, אודיולוגיה בסיסית ומתקדמת, הפרעות שמיעה אצל ילדים, מכשירי שמיעה, גמגום, הפרעות שפה נוירוגניות בגיל מבוגר, הפרעות קול, דרכי שינוי התערבות וטיפול בפסיכולוגיה, רעש והשפעתו על האדם, שיקום שמיעה, ועוד.

 

בנוסף שנים ג'-ד' כוללות סמינרים מחקריים בתחומי השפה והדיבור.

הלימודים האקדמיים מתקיימים לצד תקופות התנסות קלינית (פרקטיקום) מרוכזות. השילוב ביניהם הינו המפתח לרכישת כלים מעשיים ולהתפתחות כמטפל וכאיש מקצוע.

ימי לימוד:

מחזור אוקטובר 2017 – קמפוס קרית אונו

ימים א'-ה' בין השעות 17:00-08:00.

יום ו' בין השעות 14:00-08:00.

*מועדי הבחינות, שיעור ההשלמה, תגבורים וסימולציות, לא יתקיימו בהכרח בימים ובשעות הלימוד הקבועים במסלול.

משך התואר:

3.5 שנים.

רשימת הקורסים:

 

שנה א'

מבוא לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה
מונחים מקצועיים באנגלית – בריאות –  רמה B
פונטיקה (א)
מבוא למדעים מדויקים ב' +ג (פיזיקה)
ביולוגיה של התא
מבוא למדעים מדויקים א'  (כימיה)
שיטות מחקר למקצועות הבריאות
מבוא לפסיכולוגיה
מבוא לאנטומיה של האדם א'
מבוא למחשב אישי
אודיולוגיה בסיסית (א)
מבוא להיסטולוגיה ולפתולוגיה כללית
ניתוח מאמר מדעי וחיפוש במאגרי מידע
התפתחות נורמלית של שפה ודיבור א'
מבוא למקצועות הבריאות
אודיולוגיה בסיסית (ב)
פרקטיקום באודיולוגיה בסיסית
מבוא לבלשנות ב'
תהליכים קבוצתיים
מבוא לגנטיקה
אנטומיה ופיזיולוגיה של מע' העצבים
מונחים מקצועיים באנגלית – בריאות –  רמה A
פונטיקה (ב)
מבוא לפיזיולוגיה כללית
התפתחות נורמלית של שפה ודיבור ב'
פסיכולוגיה התפתחותית
התנסות קלינית דיבור
סטטיסטיקה למקצועות הבריאות
 

שנה ב

תקשורת שפת הסימנים
מכשירי שמיעה ושתל השבלול
אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת השמיעה
מחלות אא"ג
הפרעות היגוי פונטיות ופונולוגיות (א)
הפרעות שמיעה אצל ילדים
הפרעות קול א'
אתיקה רפואית ויחסי מטפל – מטופל
פיסיקה – מכשור
דרכי שינוי התערבות וטיפול בפסיכולוגיה
אודיולוגיה מתקדמת (א)
נוירולוגיה
אקוסטיקה במדעי השמיעה והדיבור
פסיכופתולוגיה
הפרעות שפה אצל ילדים (א)
רפואת ילדים
הפרעות שפה ודיבור נוירוגניות במבוגרים (א)
קורס אבחונים
הפרעות היגוי פונטיות ופונולוגיות (ב)
הפרעות בשטף דיבור
התפתחות סנטומוטורית תקינה ופתולוגית
הפרעות מוטוריות נרכשות בדיבור
כתיבה מדעית ומקצועית
מבוא לשיטות אבחון בפסיכולוגיה
אודיולוגיה מתקדמת (ב)
תרגיל בהפרעות קול
הפרעות שפה ודיבור נוירוגניות במבוגרים (ב)
הפרעות שפה אצל ילדים (ב)
ביצוע דיבור של ליקויי שמיעה
סטמטולוגיה
מבוא למדע הדיבור
מעבדה באקוסטיקה
אינטגרציה קלינית ב
פרקטיקום באודיולוגיה מתקדמת
הפרעות קול ב'
אינטגרציה בשמיעה
אינטגרציה בדיבור
התפתחות שפה מאוחרת
 

שנה ג'

שיקום שמיעה
הפרעות בליעה
גרונטולוגיה והפרעות בתקשורת
אינטגרציה קלינית בהפרעות שפה קול ודיבור
אינטגרציה קלינית באוכלוסיות מיוחדות
מיומנויות תקשורת בינאישית
אינטגרציה קלינית ניתוח אירועים
תקשורת תומכת חלופית
תפיסת דיבור של ליקויי שמיעה
הפרעות שפה ולמידה בגיל בית ספר
אינטגרציה קלינית באודיולוגיה
 

שנה ד'

מעבדה מכשירי שמיעה
אינטגרציה קלינית מעבדה אודיולוגיה
סמינר באודיולוגיה (ג)
סמינר בהפרעות דיבור קול ושפה (ג)
קלינאי תקשורת במערכת החינוך
איבחון דידקטי
ליקויי למידה
פסיכו אקוסטיקה
עזרה ראשונה
רעש והשפעתו על האדם
פסיכולינגוויסטיקה
התנסות קליניות – שמיעה
התנסות קליניות – שפה ודיבור
פרויקט אודיולוגיה קהילתית

לתקנון הלימודים של הקריה האקדמית אונו – לחץ כאן

PrintFriendly and PDF
[print-me]
KCS