העמוד נטען, אנא המתן...

loading icon
.M.B.A עם התמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית

.M.B.A עם התמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית

.M.B.A עם התמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית

ראשי ההתמחות: ד"ר בועז שליט (אסטרטגיה) וד"ר גיל אבנימלך (יזמות)

 

ההתמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית בקריה האקדמית אונו הוקמה באוקטובר 2012 ומאז נפתחים כל שנה שני מחזורים של ההתמחות עם כ- 50 סטודנטים בכל מחזור. במהלך שמונת המחזורים הראשונים של ההתמחות כ- 40 סטודנטים עשו פרקטיקום בחברות מובילות בתחום האסטרטגיה והיזמות.

 

חזון ההתמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית להיות ההתמחות המובילה בארץ באסטרטגיה ויזמות הן בהיבטים של עדכניות ופרקטיקות הקורסים והתכנים והן באיכות המרצים. מטרת ההתמחות להכשיר סטודנטים לרמות הניהול הגבוהות ביותר בפירמה או בארגון ולהקנות להם הבנה עמוקה בתהליכי אסטרטגיה, ניהול, יזמות וחדשנות.

 

ההתמחות מיועדת לסטודנטים שעובדים היום או שואפים לעבוד בעתיד כמנהלים בדרגי ניהול ביניים-בכיר, לאלה אשר עובדים במחלקות פיתוח עסקי, כיועצים עסקיים וכיזמים עסקיים או לכאלה אשר עובדים באקו-סיסטם של תמיכה ביזמות וחדשנות.

 

למה ללמוד אסטרטגיה ויזמות עסקית?

אסטרטגיה ויזמות עסקית הינם התחומים הדומיננטיים במנהל עסקים והם מתבטאים בזיקה חזקה לפרקטיקה תוך שימוש בכלים תיאורטיים ויישומיים מגוונים.

 

אסטרטגיה ארגונית-עסקית הינה נדבך מהותי בהתפתחות ארגונים ובביצועיהם. לאסטרטגיה עסקית יש השפעה מכרעת הן על רווחיות הפירמה בטווח הקצר-בינוני והן על צמיחתה ושרידותה בטווח הבינוני-ארוך. בעידן הנוכחי של התגברות התחרות בכל התחומים, הגלובליזציה המתפשטת והשינויים התכופים בסביבה העסקית ישנה חשיבות מכרעת לבניית כלים מובנים לגיבוש אסטרטגיה עסקית מנצחת. ההתמחות באסטרטגיה עסקית בקריה האקדמית אונו תיתן כלים משמעותיים וחשובים לאנשים הרואים בניהול בכיר או ביזמות את מקצועם העיקרי.

למה כדי ללמוד אסטרטגיה ויזמות עסקית בקריה האקדמית אונו?

אנו מעצימים את תוכנית ההתמחות שלנו באסטרטגיה ברובד משמעותי של לימודי יזמות וחדשנות אשר קשורים בטבורם ללימודי האסטרטגיה. אנו גורסים כי חשיבה אסטרטגית נכונה מהווה את אחד התנאים להצלחה במיזמים חדשים ולכן יש חשיבות רבה בשילוב שבין לימודי אסטרטגיה ויזמות עסקית. כמו כן, בעידן הנוכחי מנהלים בכירים בתאגידים חייבים להבין את תחום היזמות ולהבין כיצד תאגידים וסטארטאפים משלימים ועובדים זה עם זה.

 

בהתמחות זו הדגש בלימודים יהיה על הפן הניהולי-אסטרטגי של המיזם. במקביל לקורסים הפורמאליים של ההתמחות, הקריה האקדמית אונו מקיימת פעילות העשרה בתחום היזמות תחת הגג של מרכז היזמות.

 

הלימודים בהתמחות יכללו בן היתר את קורסים הבאים: אסטרטגיה עסקית; יזמות עסקית; אסטרטגית תאגידית; אסטרטגית בינלאומית; ניהול שינוי אסטרטגי; מימון יזמות; פיתוח מוצרים חדשים; משחק עסקים; פרויקט סיום בנושא כתיבת תכנית עסקית או ניתוח אסטרטגי או פרקטיקום בחברות ייעוץ עסקי או בחממות ואקסלרטורים או בחברותי עסקיות מובילות בתחומי האסטרטגיה.

פרקטיקום בחברות וארגונים מובילים – ניסיון בחברות יעוץ עסקי ואסטרטגי, חממות טכנולוגיות וקרנות הון סיכון מובילות

לסטודנטים מצטיינים בהתמחות תינתן האפשרות לעשות פרקטיקום בחברות וארגונים מובילים במקום פרוייקט סיום. החברות בהן ניתן להגיש מועמדות לפרקטיקום הן:

  • יישום אסטרטגיות – חברת יעוץ אסטרטגיה.
  • חברת מרטנס הופמן – חברת ייעוץ עסקי-ארגוני, תכנון וניהול פרויקטים, וביצוע סקרים ומחקרים.
  • יתרונות תחרותיים – חברת "בוטיק" ליעוץ אסטרטגי ולשירותי שיווק בניהולו של ד"ר דן הרמן.
  • חברת GoNoGo  תכניות עסקיות – חברה מובילה בכתיבת תכניות עסקיות וליווי יישומם.
  • חממת אינסנטיב – מהחממות המובילות בישראל. מתמחה בהשקעות בתחומי התוכנה והמכשור הרפואי.
  • 8200 ESIP – האקסלרטור המוביל בישראל, ליווה עד כה 90 סטארטאפים, שגייסו 250 מיליון דולר.
  • MindCET – אקסלרטור בתחום טכנולוגיות חינוך (Adtech) בניהול המרכז הטכנולוגי החינוכי (מט"ח).
  • Hubanana – אקסלרטור לסטארטאפים מתחום ה-Web וה-Mobile בשלבים המוקדמים.
  • המדגרה – אקסלרטור חדש בקיבוץ רביבים בדרום. המחזור הראשון נפתח בנובמבר 2015.
  • גיזה זינגר אבן – פירמת הייעוץ עסקי והמימוני העצמאית המובילה בישראל.
  • תבור כלכלה ופיננסים – אחת מחברות הייעוץ  העסקי המובילות בישראל.
  • אדקיט מחקר עסקי – החברה מספקת לגופים עסקיים מכל הסקטורים שירותי מחקר עסקי מתקדם.
  • קבוצת יפעת – קבוצת יפעת היא החברה המובילה בישראל בתחום המידע לעסקים.
  • חברת המחקר IVC – חברת המחקר המובילה בארץ בתחום של מידע על סטארטאפים ומשקיעים בישראל.
  • אנטרופי שירותי מחקר כלכלי – חברת ייעוץ המתמחה בייעוץ ומחקר בלתי תלוי לגופים המוסדיים.

 

בוגרי ההתמחות על הפרקטיקום

  • מרינה פרוסו (פרקטיקום בחברת אדקיט) "חויית ההתמחות באדקיט הייתה מעשירה ומספקת מאוד. אני חושבת כי הפרקטיקום הוא אחד השיעורים החשובים שאני לוקחת מהתואר, חלק מעשי שנתן לי המון כלים לעתיד" (07/02/2016).
  • נעם קובלסקי (פרקטיקום בחממת אינסנטיב) "הפרקטיקום בחממת אינסנטיב מינף את לימודי והיה ללא ספק החוויה החשובה ביותר שלי במהלך התואר השני" (24/01/2015).
  • יונתן רז (פרקטיקום בגיזה-זינגר-אבן) "הפרקטיקום בחברת גיזה-זינגר-אבן תרם לי רבות בפן המקצועי והיה הטריגר הישיר לקבלתי לעבודה בחברה" (17/09/2013).

 

ציטוטי חברות לגבי סטודנטים בפרקטיקום

  • נתן לייבזון מנהל הבננה (פרקטיקום של הסטודנטית עדי גבעתי גול) "עדי ביצעה את העבודה בצורה המדוייקת ומשביעת הרצון הגדולה ביותר שיכלנו לצפות לה. הפידבקים שאני מקבל מהיזמים שלנו לגבי עדי הם לא פחות ממדהימים" (11/12/2016).
  • אבינום גמר מנהל תחום מכשור רפואי בחממת אינסנטיב (פרקטיקום של הסטודנטית יעל שרעבי) "יעל עשתה עבודה יוצאת מהכלל במהלך הפרקטיקום. במסגרת העבודה הוכיח יעל מוטיבציה גבוהה מאוד ויכולת אנליטית מרשימה ביותר" (09/04/2014).
  • יחיאל אבנן שותף מייסד בגיזה-זינגר-אבן (פרקטיקום של יהונתן רז) "במסגרת העבודה הוכיח יהונתן מוטיבציה גבוהה, יכולת אנליטית מרשימה, נכונות ללמוד ורצון ךהשתלב בחברה. בסיום הפרקטיקום יהונתן התקבל לעבודה בחברתנו" (16/09/2013).

המרכז ליזמות

המרכז ליזמות של הקריה האקדמית אונו הוקם במטרה לקדם יזמות וחדשנות בקרב הסטודנטים, הבוגרים וחברי הסגל של הקריה האקדמית אונו. סטודנטים המעוניינים לקחת חלק בפעילות ולעזור למרכז ליזמות לצמוח מוזמנים למלא את טופס ההרשמה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

המרצים שלכם בהתמחות – סגל פנים

בועז שליט ohad-ref איל מעוז גיל אבנימלך
ד"ר בועז שליט ד"ר אוהד רף ד"ר איל מעוז ד"ר גיל אבנימלך
bshalit@ono.ac.il​ refo@ono.ac.il

   eyalm@ono.ac.il​    

Gilavn@ono.ac.il​

מרצים אורחים מהתעשייה (רשימה חלקית מהשנתיים האחרונות)

במסגרת לימודי ההתמחות נפגשים הסטודנטים עם לפחות שלושה מרצים אורחים מהתעשייה, לדוגמא:

  • יוסי מולדבסקי, מנכ"ל משותף של קבוצת מולדבסקי, המבצעת השקעותיה באמצעות Plus Ventures.
  • ג'וני סאקס שותף מנהל בקרן הון הסיכון ג'נסיס פרטנרס.
  • עו"ד איל בר-צבי, ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן. בעל 10 שנות ניסיון בייצוג יזמים וסטארט-אפים.
  • ישראל דנציגר יזם סדרתי ומנכ"ל היי-טק, פעיל בעשייה חברתית וציבורית.
  • עופר גדיש, יזם סדרתי בעבר – הקים ומכר את חברת AcceloWeb וכיום, היזם של חברת CloudEndure.
  • דויד שוורץ, סמנכ"ל e-commerce בחברת Wix.com
  • גיא ציפור יזם סדרתי של 4 חברות סטארטאפ כולל iMedix, Visionize ו- StreamRail ושני אקסיטים.

בוגרי ההתמחות בתפקידי מפתח

  • ורד שוחט – רמ"ח משאבי אנוש, אגף כח אדם-צה"ל
  • דניאל רבנר – מייסד ומנכ"ל חברת Practical Innovation
  • אלעד לייבוביץ – יזם וסמנכ"ל שיווק חברת Hotelmize
  • אור מרכוס – יזם ומנהל יקבי מרקוס
  • ורד ברעם – מנכ"לית צומת ספרים מפעל הפיס וסמנכ"לית ספרים של צומת ספרים
  • ערן שמידט – סגן מנהל תכנית SpaceIL
  • לנה אלנר – סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת Renewable Energy
  • שרה אילני סמנכ"לית שיווק בחברת EDP Group Israel
  • אילנית זבדה – מנהלת תחום הנשים, קסטרו
  • מיטל רביב – ראש תחום הדיגיטל, בנק לאומי
  • דנה סיווני סידס – דירקטורית IT בכירה, חברת טבע
  • שקד וקס – מנהל מוצר בחברת טרסטיר (IBM)
  • נעם בירנבאום – מנהל קבוצת החומרה, אודיוקודס
  • דויד גלדשטיין – מנהל פיתוח עסקי, Minerva Labs

שכר לימוד

 

on-line-registration

 

לפרטים נוספים מלאו הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:  



שם פרטי:
שם משפחה:
טלפון:
דואר אלקטרוני:

 

קורסים נבחרים בהתמחות

 

PrintFriendly and PDF
אסטרטגיית-חדשנות1

יזמות עסקית - ד"ר גיל אבנימלך

יזמות עשויה לשמש מנוף להתפתחות אישית, להתפתחות ארגונים, לפיתוח כלכלי. מטרת הקורס להציג בפני הסטודנטים את תחום היזמות העסקית. להקנות לסטודנטים כלים לראיה כוללנית של התחום, ניתוח סוגיות אסטרטגיות בקונטקסט של יזמות והבנה מעמיקה של סוגיות נפוצות בהתפתחות מיזמים חדשים.

 

נושאי הקורס: חשיבות היזמות והחדשנות; תהליך ה- Ideation כולל סוגי ומאפייני צרכים והזדמנויות יזמיות; טכניקות להעלאת רעיונות למיזמים חדשים, ועקרונות סינון רעיונות; מודלים עסקיים: חשיבות, עקרונות וכלים לפיתוח מודלים חדשניים; ניהול תהליך היזמות וגישת ה- Lean Startup; עקרונות התוכנית העסקית. 

אסטרטגיות-צמיחה1

אסטרטגיה עסקית - ד"ר בועז שליט

קורס מבוא אינטגרטיבי, העוסק בניהול אסטרטגי של פירמה ובהיבטים תיאורטיים ועסקיים שלה. במסגרת הקורס נבחן גישות שונות לניתוח אסטרטגי, נרכוש שפה חדשה ויכולת לנתח תהליכים אסטרטגיים משמעותיים המתרחשים בסביבה התחרותית של הפירמה. 

 

נבחן את המשמעות והקריטיות של קביעת יעוד ארגוני ועיצוב חזון כתנאי לבנייה אפקטיבית של אסטרטגיה. ננתח את הסביבה העסקית של הפירמה באמצעות מודלים שונים, נגדיר את בסיס המשאבים ויכולות הליבה שלה, וזאת כתנאי הכרחי ליכולתה לבנות יתרון תחרותי בהמשך, נלמד רמות שונות של אסטרטגיה המאפשרות לפירמה לבנות את היתרון התחרותי הבר-קיימא של החברה ולממשו בהצלחה.

Business overcomes obstacles. conceptual  illustration

ניהול שינוי אסטרטגי - ד"ר בועז שליט

הסביבה העסקית במאה ה-21 דינמית מאוד ורצופה בשינויים אסטרטגיים המחייבים את הפירמה להתארגן בהתאם לסביבה הדינמית ולהשתנות. ההחלטות האסטרטגיות מאלצות את הארגונים להשתנות ולאור זאת, יותר ויותר ארגונים עסוקים במרדף מרתוני ממושך להתאים עצמם למציאות העסקית המשתנה במהירות. השינויים מתרחשים בכל המגזרים ובכל הנושאים, ויש להם השפעה הדדית זה על זה. למרות הניסיון הניהולי המצטבר בהתמודדות עם השינויים בסביבה העסקית, ארגונים רבים לא מצליחים להתאים עצמם בזמן ואינם מצליחים להשיג את מטרתם. 

 

הקורס הנוכחי נועד להקנות למשתתפים ידע והבנה עמוקה על מגמות בעולם בתחום השינוי הארגוני, ולהעמיק את ההבנה מה ניתן לעשות כדי להפוך את ההחלטות האסטרטגיות למציאות ארגונית ברת קיימא.

Game of chess

משחק עסקים - גיא אדורם

משחק העסקים הבינלאומי INTOPIA הוא משחק הדמיה - סימולציה עסקית - הנועד להמחיש  למשתתפים את השאלות האסטרטגיות הניצבות בפני פירמות הפועלות בשווקים הבינלאומיים והדרכים להתמודד עמן.

 

המשתתפים מתחלקים למספר קבוצות המייצגות את ההנהלות הבכירות של פירמות הפועלות בענף המאופיין ע"י עתירות ידע גבוהה ורמת תחרות אינטנסיבית בשווקים הבינלאומיים. משתני ההחלטה הנקבעים ע"י המשתתפים כוללים בחירת מערכים עסקיים, בניית קואליציות בינלאומיות, קביעת מדיניות שווק, תפעול, מדיניות פיננסית ועוד. ההחלטות הספציפיות נגזרות מהאסטרטגיה הכוללת המתייחסת לתחומי הפעילות העסקית של הפירמה ולשווקים בהם היא בוחרת לפעול.

100 Dollar money packs

מימון יזמות - ד"ר גיל אבנימלך

מטרת הקורס להציג בפני הסטודנטים את מאפייני שוק מימון היזמות על מגוון שחקניו. בקורס נדון במאפייני יזמות חדשנית בחסמים במימון חברות הזנק וחדשנות.

 

נסקור את המאפיינים העיקריים של השחקנים השונים בשוק הון הסיכון וניתן התייחסות מיוחדת למספר שחקנים מרכזיים: קרנות הון הסיכון, קרנות תאגידיות, משקיעים פרטיים וקבוצות משקיעים, חממות טכנולוגיות ומקורות מימון ממשלתיים.

Steine - Querdenker

פיתוח מוצרים חדשים - ד"ר איל מעוז

מטרת הקורס היא לסקור ולהעמיק במגוון הנושאים והבעיות העומדים בפני מנהלים בבואם לקבל החלטות לגבי הפיתוח, העיצוב, והשיווק של מוצרים ושירותים חדשים. הקורס מכוון להנחיל לסטודנטים את הרעיון של גישה אסטרטגית לפיתוח מוצרים, המדגישה ניהול סיכונים נכון כמפתח להצלחה בפיתוח לטווח ארוך וכן להדגים את התועלת שבשימוש במודלים ושיטות אנליטיות בפתרון בעיות שיווקיות הקשורות לפיתוח מוצרים חדשים.

international-strategy

אסטרטגיה בינלאומית - ד"ר אוהד רף

הקורס יציג כלים להבנה וניתוח של הפעילות הבינלאומית של חברות עסקיות. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים כלים אנליטיים שיאפשרו להם להבין את ההשפעה של: הסביבה העסקית הבינלאומית (מאפייני המדינות בהן מתבצעת פעילות עסקית ומאפייני הענף אליו משתייכת החברה), האסטרטגיה של החברה (Corporate Strategy) ופונקציות החברה השונות, על סיכויי ההצלחה והכישלון בפעילות עסקית בזירה הבינלאומית.

 

נושאים מרכזיים בקורס: גלובליזציה והגורמים לתהליך. גורמים בסביבה שמשפיעים על ההבדלים בין שווקים. סקירה של תיאוריות סחר. החברה הבינלאומית (MNC) והשקעות זרות (FDI). המוטיבציות לבינאום, עליות לבינאום, הקשר בין בינאום לביצועי הפירמה. מוד כניסה לשווקים בינלאומיים. אסטרטגיה מבנה ובקרה בחברות בינלאומיות. אסטרטגיות בינלאומיות, מבנים ארגוניים, מנגנוני בקרה וההתאמה בין שלושתם ניהול המשאב האנושי בסביבה בינלאומית.

ניהול-שינוי-אסטרטגי

אסטרטגיה תאגידית - ד"ר אוהד רף

הקורס אסטרטגיה תאגידית עוסק בניהול האסטרטגי של פירמות המנהלות מספר עסקים (רב עסקיות) או הפרושות על פני מספר מדינות ואזורים גיאוגרפיים. הקורס עוסק בתחומים הבאים:

  • גיבוש חשיבה אסטרטגית על כיווני פעולה עיקריים של חברות רב-יחידתיות
  • רכישת ופיתוח, כלי ניתוח ורפרטואר אסטרטגי המשמשים בניתוח אסטרטגיות של חברה רב-יחידתית
  • הכרת הדפוסים העיקריים של התרחבויות עסקיות וגיאוגרפיות, המניעים לאימוץ אסטרטגיות אלו, המשמעויות הניהוליות שלהן, ופוטנציאל ההצלחה והבעייתיות הגלומים בהן
  • חשיפה למגמות ההיסטוריות של התפתחות חברות רב עסקיות ורב לאומיות.

strategic-management4

פרוייקט סיום - ד"ר בועז שליט / ד"ר גיל אבנימלך / ד"ר אוהד רף

ישנן שלוש אפשרויות לפרויקט סיום: סמינר+פרויקט בניתוח אסטרטגי בהנחיית ד"ר בועז שליט; כתיבת תכנית עסקית למיזם חדשני בהנחיית ד"ר גיל אבנימלך או ד"ר אוהד רף; השתתפות בפרקטיקום של כ- 180 שעות באחת החברות איתן אנחנו בשיתוף פעולה במסגרת הפרקטיקום.

[print-me]
KCS