מוטי פרנקו בוגר MBA התמחות בשיווק ובוגר LLB במהלך לימודי התואר הראשון שימש מוטי פרנקו במשך 3 שנים ברציפות יו"ר אגודת הסטודנטים במסלול האקדמי של המכללה לביטוח. בשלהי כהונתו, במהלך שביתת הסטודנטים הגדולה (1998) הבין את הצורך בארגון גג שידאג למכללות בישראל (שלא אוחדו תחת התאחדות הסטודנטים). לפיכך, יזם והקים יחד עם יו"ר אגודות סטודנטים במכללות את ארגון הסטודנטים בישראל (ארגון הגג של המכללות בישראל). שימש במשך שנתיים כמנכ"ל ארגון הסטודנטים בישראל והניח את היסודות הכלכליים לפעילות הסטודנטיאלית. בתקופת כהונתו הרחיב הארגון את פעילותו ואיגד 37 אגודות סטודנטים שונות מרחבי ישראל ולמעלה מ – 100,000 סטודנטים. היה שותף ופעל במרץ לתיקון 11 ו – 12 לחוק המועצה הגבוהה.

 

בסוף 1999, לאחר 5 שנות פעילות ציבורית וסיום לימודיו לתואר שני במנהל עסקים בקריה האקדמית אונו מונה למנכ"ל הקרן העולמית הצעירה (היום "מתן") קרן הון שהשקיעה מיליונים בקידום ילדים בסיכון. בין חברי הנהלת הקרן היו אנשי עסקים מהמובילים בישראל ולימים יילוו את פרנקו בעתידו המקצועי, ובניהם, נוחי דנקר (IDB) , דורון עופר, יעקב (ג'קי) שימל ורוני בראון ("האבא המקצועי והרוחני של פרנקו". להגדרתו)

 

בשנים  2000- 2004 היה בקבוצת מעריב שבשליטת משפחת נמרודי. תחילה כמנהל פיתוח עסקי בקבוצת הד ארצי, שנמכרה על ידי מעריב ואז הציע לו נמרודי לשמש בתפקיד מנהל  המכירות בעיתון מעריב.

 

בשנת 2005 , כשנרכש עיתון הג'רוזלם פוסט הוצע לפרנקו התפקיד הבכיר ביותר בעיתון: המנהל המסחרי פרנקו היה אחראי למהפך שהעיתון עבר בתקופת רכישתו. הכנסות העיתון מפרסום זינקו במאות אחוזים והעיתון עבר לרווחיות משגשגת.

 

בתחילת שנת 2008 , כשסיים את לימודי המשפטים בקריה האקדמית אונו, יזם את הקמתה של קבוצת Eureka. פרנקו משמש כמנכ"ל הקבוצה. שותפיו של פרנקו הם רוני בראון (מבעלי הליקון, גרביטי) והלל פריווער (איש עסקים יהודי/בלגי).

 

Eureka(שפירושה "מצאתי" ביוונית) מאתרת פרויקטים עסקיים וחברות טכנולוגיות שאינם נמצאים בשלב ההתחלתי שלהם ומלווה אותם עסקית וניהולית, מעניקה שירותי פיתוח עסקי ומאתרת משקיעים וכל זאת על מנת למנף את החברה ולהביאה למכירה.

כמו כן, החברה פועלת בתחום הקניין הרוחני (פטנטים) ומקבלת מוצרי פטנט מכל העולם ומבצעת חיבורים שיווקים בעיקר בצפון אמריקה באמצעות מפיצים וערוץ הקניות האמריקאי.

המשימה של Eureka: להפוך המצאות לנכסים.

 

גם היום, למרות היותו פעיל מאוד בתחום העסקי לא זנח את פעילותו הציבורית וממשיך להתנדב ולפעול למען הקהילה. בימים אלו הינו מלווה עסקי (בהתנדבות מלאה!) של קבוצת ילדים בכיתה י' מאור יהודה שפועלים במסגרת עמותת יוניסטרים ומתנסים בהקמת חברה ובהקניית כלים עסקים. קבוצה זו זכתה במקום הראשון והשני מתוך עשרות קבוצות מרחבי ישראל.